1403/2/27 ایران

خبر قبلی

ما فولادسازیم، چرا باید نیروگاه بزنیم
۱۶ بهمن ۱۴۰۲ ساعت ۱۷:۴۴

خبر بعدی

تامین پروژه‌های ریلی کشور توسط ذوب آهن اصفهان
/۱۶ بهمن ۱۴۰۲ ساعت ۱۸:۱۵
news-cac8c61455.jpg
فولاد افزایش کاذب قیمت‌ها در بازار آزاد در تامین نیازهای تولیدکنندگان سازه‌های فولادی

مدیرعامل تعاونی تولیدکنندگان سازه‌های فولادی با اشاره به سهمیه ۱۵درصدی تامین فولاد از بورس کالا گفت: ۸۰ درصد نیاز را از بازار آزاد می‌خریم که آنجا هم با چند دست شدن کالا و افزایش کاذب قیمت مواجه‌ایم.

به گزارش فولادخبر له نقل از تحلیل بازار، سعید زارع حقیقی رئیس هیات مدیره و مدیرعامل تعاونی تولیدکنندگان سازه‌های فولادی کشور (کامسی) در خصوص میزان نوسان قیمت مواد اولیه یعنی فولاد و آهن‌آلات از ابتدای سال می‌گوید: تهیه مواد اولیه ما در دو بخش صورت می‌گیرد؛ یکی از کانال «بورس کالا» و دیگری از بازار آزاد است. درواقع بورس کالا براساس یک ضوابط و شرایط ورود پیدا می‌کند و منافع کارخانه‌ها را لحاظ می‌کنند و معمولا با بازار هماهنگ است و ما هم بهره‌مند می‌شویم. با این وجود مقدار این بخش بسیاری کم است یعنی ۱۵ درصد ظرفیت تولید ما را به سهمیه بورسی اختصاص می‌دهند.

زارع حقیقی ادامه داد: از سوی دیگر بخشی از مواد اولیه مصرفی ما از بازار آزاد تامین می‌شود که در بازار آزاد نیز با چند پدیده دیگر ازجمله «چند دست شدن کالا و افزایش کاذب قیمت‌ها» مواجه هستیم. این در حالی است که مجبوریم حدود ۸۰ درصد از مواد اولیه را از بازار تهیه کنیم و با این معضلات مواجه هستیم.

رئیس هیات مدیره و مدیرعامل تعاونی تولیدکنندگان سازه‌های فولادی کشور همچنین خاطر نشان کرد: با این وجود در راستای کم کردن این چالش‌ها و مشکلات تعاونی این کالاها را در اندازه‌های بالا خرید می‌کند و بین اعضای خود تقسیم می‌کنیم. به این ترتیب این اقدام باعث حذف واسطه‌گری می‌شود و با قیمت‌های مناسب به همکاران داده می‌شود.

خبرهای مرتبط

نظرات

دیدگاهی برای این خبر ارسال نشده است.

ارسال دیدگاه