• ایران
  • 1403/7/27

خبر قبلی

این روزها، روزهای خوف و رجاست در دولت اتابک
۰۹ مهر ۱۴۰۳ ساعت ۰۰:۵۸
news-9a517e9416.jpg
صنعت و معدن افزایش قیمت نفت به دنبال تشدید تنش‌های خاورمیانه

🔸️افزایش قیمت نفت به دنبال تشدید تنش‌های خاورمیانه

 

🔹️قیمت جهانی نفت به دلیل افزایش نگرانی‌ها از تشدید تنش‌ها در خاورمیانه، به‌ویژه پس از حملات اسرائیل به نیروهای تحت حمایت ایران، افزایش یافت.

 

🔹️براساس گزارش رویترز، با نگرانی از اختلال در عرضه نفت از سوی تولیدکنندگان خاورمیانه، قیمت نفت برنت و نفت خام وست تگزاس اینترمدیت (WTI) روند صعودی به خود گرفت. معاملات آتی نفت برنت برای تحویل در نوامبر با ۵۱ سنت معادل ۰.۷۱ درصد افزایش به ۷۲.۴۹ دلار در هر بشکه رسید و نفت WTI نیز با ۴۳ سنت یا ۰.۶۳ درصد افزایش به ۶۸.۶۱ دلار در هر بشکه رسید.

 

🔹️این افزایش قیمت در حالی رخ داد که هفته گذشته، قیمت نفت برنت حدود ۳ درصد و WTI حدود ۵ درصد کاهش را تجربه کرده بود. این کاهش قیمت‌ها ناشی از نگرانی‌های تقاضا پس از افزایش محرک‌های مالی چین، بزرگترین واردکننده نفت جهان بود، اما بازار همچنان به دلیل این نگرانی‌ها نتوانست اعتماد خود را باز یابد.

 

🔹️پس از افزایش حملات اسرائیل به حزب‌الله لبنان و حوثی‌های یمن و احتمال گسترش درگیری‌های منطقه‌ای با دخالت ایران، قیمت‌ها مجدداً در روز دوشنبه افزایش یافت. ایران یکی از تولیدکنندگان بزرگ نفت و عضو کلیدی سازمان اوپک است.

 

🔹️پریانکا ساچدوا، تحلیلگر ارشد موسسه فیلیپ نوا، اعلام کرد: «اگرچه عرضه بیش از حد نفت همچنان نگرانی اصلی بازار است، اما افزایش تنش‌ها در خاورمیانه که می‌تواند منجر به کاهش عرضه از مناطق کلیدی تولیدکننده نفت شود، بازارها را تحت تأثیر قرار داده است.»

 

🔹️از سوی دیگر، اسرائیل اعلام کرد که مواضع حوثی‌های یمن را بمباران کرده و درگیری‌های خود با متحدان ایران را گسترش داده است. این اقدامات پس از شهادت سید حسن نصرالله، رهبر حزب‌الله لبنان، در درگیری‌های فزاینده رخ داد.

 

🔹️لوید آستین، وزیر دفاع ایالات متحده، نیز به ارتش این کشور دستور داده تا حضور خود در منطقه را تقویت کند. پنتاگون اعلام کرد که در صورت هرگونه تهدید از سوی ایران یا نیروهای نیابتی آن، ایالات متحده آماده است تا "هر اقدام لازم برای دفاع از خود" را انجام دهد.

 

🔹️تحلیلگران بانک ANZ نیز اعلام کردند که سرمایه‌گذاران بین‌المللی منتظر اظهارات مقامات فدرال رزرو آمریکا هستند تا از سیاست‌های پولی و نرخ بهره در ماه‌های آینده آگاه شوند.

 

🔸️منبع: پایگاه خبری فولادخبر

https://fooladkhabar.ir

خبرهای مرتبط

نظرات

دیدگاهی برای این خبر ارسال نشده است.

ارسال دیدگاه

news
جای تبلیغات شما اینجاست
news
جای تبلیغات شما اینجاست
news
جای تبلیغات شما اینجاست
news
جای تبلیغات شما اینجاست
news
جای تبلیغات شما اینجاست
news
جای تبلیغات شما اینجاست