• ایران
  • 1403/6/27
news-a4ea400cb0.jpg
فولاد افتتاح فاز یک پروژه اتصال منطقه فولادی اردکان به شبکه ریلی کشور با پیشرانی شرکت آهن و فولاد ارفع

شرکت آهن و فولاد ارفع با همکاری اداره کل راه‌آهن استان یزد فاز اول پروژه اتصال منطقه فولادی اردکان به خط را‌ه‌آهن سراسری را به سرانجام رساند و این خط ریلی امروز با حضور دکتر سید میعاد صالحی معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل محترم شرکت راه‌آهن کشور و برخی مسئولان کشوری و استانی افتتاح گردید و کار خود را آغاز کرد‌.

به گزارش  فولادخبر؛ شرکت آهن و فولاد ارفع با همکاری اداره کل راه‌آهن استان یزد فاز اول پروژه اتصال منطقه فولادی اردکان به خط را‌ه‌آهن سراسری را به سرانجام رساند و این خط ریلی امروز با حضور دکتر سید میعاد صالحی معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل محترم شرکت راه‌آهن کشور و برخی مسئولان کشوری و استانی افتتاح گردید و کار خود را آغاز کرد‌.

این پروژه به منظور اتصال و دسترسی به ۱۵ هزار کیلومتر شبکه ریلی کشور با هدف سهولت در امر حمل مواد اولیه و محصول و کاهش حمل و نقل جاده ای و تصادفات آن، کاهش ترافیک و مصرف سوخت های فسیلی و همچنین حفظ محیط زیست و کاهش هزینه های حمل و نقل از سال ۱۳۹۹ در دست اجرا قرار گرفت.

در این مراسم دکتر سید میعاد صالحی معاون محترم وزیر راه و شهرسازی و مدیر شرکت راه‌آهن کشور گفت:ما امروز باید تشکر کنیم از فولادی‌هایی که به سمت حمل و نقل ریلی آمدند که این هم به نفع خود این شرکت‌ها خواهد بود که مواد اولیه خود را می توانند انتقال دهند و محصولات خود را هم ارسال کنند و هم به لحاظ امنیت و سلامت انتقال محصولات، کاهش بار ترافیکی جاده ترانزیتی و همچنین کاهش خطرات جاده به دلیل کاهش تردد ماشین های سنگین این شرکت‌ها را منتفع خواهد کرد.

وی افزود: آنچه که ما امروز باید اعلام کنیم این است که در دهه امامت و ولایت و به یمن این عید سعید غدیر ان شااللّه ره آورد این بهره‌‍برداری بنگاه‌های فولادی و اتصال به شبکه حمل و نقل ریلی سایر صنایع به خصوص فولادی‌ها به این شبکه خط آهن کشور متصل شوند.

همچنین ابوالحسینی معاون عمرانی استاندار استان یزد گفت:این خطوط ریلی در منطقه فولادی اردکان می‌تواند ۱۰ درصد به ظرفیت باربری راه‌آهن کشور اضافه کند که هر گونه ضرورت و اهمیت انجام این پروژه را توجیه می کند.

وی گفت: باید تشکر ویژه داشته باشیم از مجموعه‌هایی که در این پروژه مهم مشارکت کردند به خصوص شرکت آهن و فولاد ارفع و در راس آن مدیر عامل تلاشگر و جهادی آن جناب مهری نژاد که الحق و الانصاف در مدت مدیریت‌شان اقدامات و پروژه‌های خوبی را رقم زدند.

 

خبرهای مرتبط

نظرات

دیدگاهی برای این خبر ارسال نشده است.

ارسال دیدگاه

news
جای تبلیغات شما اینجاست
news
جای تبلیغات شما اینجاست
news
جای تبلیغات شما اینجاست
news
جای تبلیغات شما اینجاست
news
جای تبلیغات شما اینجاست
news
جای تبلیغات شما اینجاست