• ایران
  • 1403/6/18
news-a1b28ee059.jpg
فولاد بزرگ‌ترین چالش، انرژی است

 مدیر کارخانه فولاد اطلس گلستان درباره مشکلات خرید از بورس کالای ایران گفت: کم بودن مقدار خرید و اجبار به رعایت سقف خرید یکی از مشکلات در خرید از بورس بوده اما مشکل اصلی خرید و تحویل جنس به بورس است و از آنجا که تفاوت قیمت میان بورس و بازار بسیار زیاد است، همین موضوع باعث شده تا کمی فعالیت‌ها در بورس را کاهش داده و از کارخانه‌های تولیدکننده و ذوب‌کننده شمش خریداری کنیم.

به گزارش فولادخبر به نقل از بازار،  محمد رضا درویش با اشاره به بزرگ‌ترین چالش در صنعت فولاد افزود: بزرگترین چالش، انرژی است. در تمام کشورها به تولیدکننده کمک می‌کنند انرژی به‌عنوان مثال هزار تومان قیمت دارد به تولید کننده ۳۰ درصد تخفیف می‌دهند. کشور ما کاملا برعکس عمل می‌کند و اتفاقا قیمت را به‌صورت تصاعدی تا ۱۸۰۰ هم بالا می‌برد که البته این مورد تا چند سال پیش نبود و موضوع جدیدی است. آنها که می‌گویند اگر برق قطع می‌شود با ۵۰ درصد کار کنید یعنی کارشناس نیستند زیرا صنایع فولاد به‌صورت درجا که کارخانه کار را شروع می‌کند باید از تمام نیروی خود استفاده کند در نتیجه سخن آن کارشناس یعنی موضوع کارشناسی نشده است.

 درویش با اشاره به تاثیر تحریم و تورم در بارار فولاد گفت: به‌عنوان نمونه میلگرد با قیمت یک کیلوگرم ۲۱ هزار و ۹۰۰ تومان، اصلا مشمول تورم نیست از یک کیلو موز و گوجه کمتر است پس قیمت واقعی فولاد در کشور این نیست.

او راهکار برای برطرف شدن مشکلات اقتصادی را این‌گونه ارزیابی کرد و گفت: راهکارهای مختلفی وجود دارد مرحله اول باید چرخه اقتصاد شروع به چرخیدن کند باید ببینیم چه عواملی بسته به تولید است و به آنها کمک کنیم، قدرت خرید مردم بالا رود. من نوردکار حداقل به‌صورت مستقیم با چهار سطح شغل در ارتباط هستم، من که حالم خوب نیست، آنها هم حال خوبی نخواهند داشت و همین‌طور تا مابقی مشاغلی که وابسته به آنها هستند نیز شرایط خوبی ندارند و این زنجیره ادامه خواهد داشت

 

خبرهای مرتبط

نظرات

دیدگاهی برای این خبر ارسال نشده است.

ارسال دیدگاه

news
جای تبلیغات شما اینجاست
news
جای تبلیغات شما اینجاست
news
جای تبلیغات شما اینجاست
news
جای تبلیغات شما اینجاست
news
جای تبلیغات شما اینجاست
news
جای تبلیغات شما اینجاست